A hatékony szövegírás titka: az értékes tartalom
Nem is olyan rég a vállalkozóknak csak egy cél lebegett a szemük előtt: legyen valami olvasnivaló a weboldalukon. Nem számított, hogy a szövegeknek van-e valódi mondanivalója, elég volt, ha tartalmazták a bűvös kulcsszavakat. Ez ma már kevésnek bizonyul, a megnövekedett információ-zaj miatt ugyanis csak az értékes tartalmakra fordítunk kellő figyelmet.
Az évek alatt a szövegírás egy önálló szakterületté nőtte ki magát. A vállalkozók, akik ma is hatékony online kommunikációt folytatnak, annak köszönhetik a sikerüket, hogy ráálltak az értékes tartalomgyártásra, és a szövegeiket elsősorban nem a keresőmotoroknak, hanem az embereknek írják.
Az emberi agy csodálatos szerkezet, de kapacitása véges
Amikor fellépünk az internetre, akkor szinte mindig keresünk valamit, és azt célirányosan tesszük. A világhálón szörfölve azonban akarva-akaratlanul is hatalmas adatmennyiség zúdul ránk, amiknek nagyjából a fele teljesen érdektelen a számunkra. Itt jön képbe agyunk védekező mechanizmusa, a szelektív funkció. Ha egy weboldalon nem találjuk meg a keresett információkat, akkor úgy elfelejtjük, mintha soha nem is jártunk volna ott.
A Google a felhasználói élményre alapozza a találatokat
A híres keresőóriás alapítói a kezdetektől fogva a releváns találatokban látták a siker kulcsát. Ugyan volt egy olyan időszak, amikor szinte tényleg csak a kulcsszavakon múlt a rangsorolás, ám napjainkban egyre nagyobb jelentősége van a valódi tartalomnak. A sikeres online kommunikációt beirányzó cégek az “írogatás” helyett a tudatosan megtervezett, értékesítés-támogató szövegírásra fókuszálnak.
Az online csatornákon - weboldalakon, blogokon, social média felületeken - szereplő írások akkor válnak relevánssá, ha a kulcsszavak mellett még valamit tartalmaznak: az emberek által keresett információkat, amik segítenek nekik a problémáik megoldásában, céljaik elérésében.