A PR linképítés elterjedt módszerei
Megfigyelhető, hogy manapság egyre több vállalkozó fordít figyelmet a SEO-ra, azaz a keresőoptimalizálásra, melyhez szorosan kapcsolódik a linképítés. Ennek tulajdonképpen az a lényege, hogy a szakemberek olyan linkeket hoznak létre, amin keresztül a látogatók a weboldalakról egy kattintással eljuthatnak az adott honlapra. A gyakorlatban a linképítést változatos módon lehet megvalósítani, már csak azért is, mert az elmúlt években kibővültek az ezzel kapcsolatos lehetőségek.
Linképítés linkkatalógusokon keresztül
A PR linképítés egyik elterjedt módszere, hogy a szakemberek úgy nevezett linkkatalógusokat hoznak létre az interneten, ahol nagyon sokféle témában osztanak meg különböző oldalakra mutató linkeket. Ide tulajdonképpen szinte bárki beküldheti a saját linkjét, amihez kb. 200-300 karakternyi szöveg is társul, de vannak olyan katalógusok is, ahol csak a linkek szerepelnek. Adott esetben a linkek csoportosítva vannak témák szerint, és mindegyik egy-egy aldomain-en szerepel. Többek között ilyenek a lap.hu oldalak is.
PR cikkeket tartalmazó weboldalak
A másik nagyon gyakori PR linképítési technika, hogy a szakemberek olyan weboldalakat készítenek, ahol linkeket tartalmazó PR cikkeket tesznek közzé. A linkkatalógusokhoz képest ennek a módszernek nagy előnye, hogy a linkhez minden esetben társul egy kb. 1000-1500 karakteres szöveg is, ami arra motiválja az olvasót, hogy kattintson rá a linkre, és tekintse meg az ott szereplő weboldalt. Mivel ezek a weblapok általában értékesebbek, mint a katalógus oldalak, ezért az innen származó linkek is erősebbek.
Prémium linképítés
Végül, de nem utolsó sorban a prémium linképítésről is szót kell ejteni, aminek az a lényege, hogy népszerű blogokra, magazin portálokra, híroldalakra kerülnek ki a linkek, és jellemzően egy terjedelmes cikk is kapcsolódik hozzá. Mivel ezeket az oldalakat sokan látogatják, ezért az itt megszerzett linkekkel a látogatottságot is hatékonyan lehet növelni.