Mi számít minőségi tartalomnak?
A csapból is ez a minőségi tartalom duma folyik, de valójában mit is jelent ez a kifejezés? Cikkünkben megpróbáljuk világosan elmagyarázni a hozzá nem értő felhasználóknak, hogy mire kell figyelniük, és milyen szöveget kell írniuk ahhoz, hogy az minőségi minősítést kapjon.
Mitől lesz minőségi egy tartalom, és miért van rá szükség?
A legfontosabb alapelv, hogy a felhasználónak szóljon, és ne a keresőrobotoknak. Nem szabad félrevezetni az oldalra érkezőket, és minden esetben egyedileg előállított (nem lopott) tartalommal kell szolgálni. Kerülni kell a felesleges átirányításokat és a rejtett szövegeket, mert ezek mind azt a látszatot keltik, hogy hamis, vagy csalás lehet a háttérben. Fontos, hogy a tartalom mennyisége is elfogadható legyen, ami azt jelenti, hogy legalább 3-4.000 karakter/aloldal. A nyelvezet érthető, de szakértői legyen, mindezt úgy, hogy a felhasználói élmény ne csorbuljon. Tehát ne legyen tele szakszöveggel és érthetetlen kifejezésekkel, mert abból senki nem fog érteni semmit, és csak a visszafordulási arány növekedését idézi elő.
Az optimalizált szövegírás olyan információt ad a felhasználóknak, amit keresnek, kellően illusztrálva a pontosabb érthetőség érdekében. A szövegben ajánlott elhelyezni a leggyakoribb keresőszavakat is az adott témában, hiszen így fognak majd ráakadni a felhasználók a keresőkben. Az arányra itt is figyelni kell, mert ha kulcsszóhalmozás történik, akkor büntetéssel kell számolnia a weboldalnak. A szakértők szerint a 2-3 százalékos bűvös határt nem szabad átlépni a kulcsszavakkal.
A jó minőségű tartalmak a felhasználók és a marketing szempontjából is nagyon fontosak, hiszen a keresőmotorok által érkezik a legtöbb látogató egy weboldalra. Ha szerintük nem megfelelő egy adott weboldal szövegezése, akkor sajnos egyre kevesebb látogató érkezik majd rá, míg végül elsüllyed a keresők tengerének mélyén.